lørdag 7. juni 2008

Uheldige Sveits. Portugal og Tyrkia som forventet.

EM-Åpningen over.

Sveits - Tsjekkia 0-1
Portugal - Tyrkia 2-0

I mine forhåndstips har jeg tippet at Sveits skal gå videre på bekostning av Tsjekkia. På bakgrunn av dagens kamp er det ingen grunn til å angre på det resonnementet. Tsjekkia var veldig mye dårligere enn jeg trodde, og Sveits var bedre enn jeg trodde. Likevel vant Tsjekkia en meget heldig seier. Men Tsjekkia var så dårlige i dag at jeg fremdeles tror at Sveits går videre på bekostning av Tsjekkia.

Portugal burde vunnet mer, men med litt hell så kunne Tyrkia tatt et poeng. En grei start for Portugal.

Det er som sagt vanskelig å spå, særlig om fremtiden. Men det var lite i disse to kampene som tyder på at min forhåndsvurdering var feil. Men fotball er et spill hvor ikke alltid det beste laget vinner (noen som mener at Hellas var det beste laget sist EM?) og tilfeldighetene er vanskelig å beregne - derav navnet tilfeldigheter. Men for all del, det er særs underholdende å spekulere.

Vi kan konstatere at EM festen er igang. GOD SOMMER!

Ingen kommentarer: