torsdag 12. juni 2008

Endelig fikk jeg rett om Tyskland

EMS 6 dag

Kroatia - Tyskland 2-1

Oppdatert
Østerrike - Polen 1 - 1

Som det fremgår av forhåndstipsene mine, og som de som leste VM 2006 bloggen min, så er Kapitalismus kritisk til Tyskland, i overkant kritisk, kan man på bakgrunn av etterpåklokskapen si. Dagens resultat og ikke minst basert på det spillemessige, så var Kroatias seier en oppmuntring for denne blogger. Jeg har nemlig tippet Kroatia som vinner av gruppen - dog skal det sies at jeg tippet 1-1 i dagens kamp.

Kroatia var ikke gode mot Østerrike, de var veldig gode idag og seieren burde vært større. Tyskland virket å være så dårlige som jeg har hevdet de siste årene, og dagens kamp overbeviste meg enn mer om at Tyskland ikke vinner dette EM, de kommer neppe forbi kvartfinalen. For der venter Portugal.

Det mest negative med dagens kamp var dommeren som hadde mye merkelig dømming. Det røde kortet til Schweinsteiger var jo bare latterlig. Men hvis dagens dommer er det dårligste i EM så er det ikke verre enn at dommerne generelt sett virker å være godt forberedt og meget gode.

Polen - Østerrike er sannsynligvis den mest uinteressante kampen i EM, og til tross for at jeg er enig med Scheie om at det er for lite fotball på tv, så hender det at man har behov for å gjøre noe annet enn å se fotball og da blir Østerrike - Polen ofret, det får ikke hjelpe at jeg er 1/4 polakk :)

Oppdatert:

Etter å sett kampen i høydepunkter, så synes resultatet å være greit, straffen er selvfølgelig helt grei, klar holding, og jeg er enig i at dommeren tar holding når de ser det. Målet til Polen viser at man bør innføre videodømming umiddelbart!

Ingen kommentarer: