onsdag 25. juni 2008

Tyskland til finalen i et fantastisk mesterskap

Tyskland - Tyrkia 3-2

Dette mesterskapet har vært helt fantastisk! Det er derfor igrunnen synd at jeg ikke har greid å glede meg mer over mesterskapet som sådan. Derimot greide jeg å irritere meg kraftig over strømbrudd eller hva årsaken var i dagens EM-semifinale. I utgangspunktet trodde jeg på tysk seier, særlig fordi tyrkerne kom meget svekket inne i dagens kamp. Tyrkia overrasket svært positivt med offensivt spill, og gode prestasjoner. Tyskland var heldig som gikk til pause med 1-1.

Tyskland var bedre i 2.omg men kampen forsatte å være meget jevn. Dommeren kunne fort blitt avgjørende i denne kampen - hvordan vedkommende dommer ikke greide å blåse på overfallet av Lahm vet bare dommeren, men det vitner om meget dårlig fotball forståelse. Tyskland tok en forventet seier, og var noe heldige, men direkte ufortjent, var seieren slett ikke.

Tyskland har dermed greid å komme til nok en finale, selv om jeg insisterer på at dette laget ikke er blant de beste tyske årganger, ei heller burde de vært i noen finale. Men det er det med god grunn ingen som bryr seg om!

Gratulerer Tyskland!

Ingen kommentarer: