søndag 22. juni 2008

Tyrkia og Russland

Tyrkia - Kroatia 1-1 (Tyrkia videre på straffe)
Russland - Nederland 3-1 e.e.o

Tur til Oslo og Unge Høyres Landsmøte i Hamar har medført betydelige utfordringer for så vel EM-observasjon som EM blogging.

På fredag var vi samlet utfor Hamar uten tilgang på TV, hvor jeg først kom meg tilbake til 2.omg. Og for en kamp det skulle vise seg å bli. Tyrkia skapte ikke en eneste sjanse i hele kampen, og Kroatia burde avgjort før ekstraomgangene. I ekstraomgangene begynte Tyrkia å skape noe som lignet på sjanser, men at de skulle komme tilbake etter at Kroatia scoret 1 min, før slutt det trodde jeg ikke.

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har hatt noen stor oversikt over det russiske laget, men jeg er sannsynligvis ikke de eneste som er kraftig imponert over det russiske laget. På lørdagskvelden så var det festmiddag på hotellet, og jeg prøvde å snike meg unna så ofte jeg kunne - det var en moderat suksess. Jeg fikk med meg store deler av kampen, inkludert siste kvarteret og ekstraomgangene. Og for en underholdning. Russland vant helt fortjent og var fantastisk imponerende, det er lenge siden jeg har blitt så overrasket og så imponert over et fotball-lag, som jeg ble av Russland.

Og måtte Liverpool snarest legge inn bud på Andrej Arsjavin!

Ingen kommentarer: